25. juli 2012

Æggebakke til 4 æg

Vi får nu 5 æg om dagen. De kommer i æggebakker jeg har gemt men gode råd vare dyre den anden dag. Dagplejebørnene (2stk som er søskende) var med ude og hente æg. Den store (2 år) samlede forsigtigt æggene op fra reden og gav mig dem. Han begyndte at snakke om sin mor og jeg spurgte ham om han gerne ville have æggene med hjem til mor. JA sagde han lige så glad. Den lille (1 år) sad og sang i barnevognen imens.
Nåh men så kom problemet. Hvordan fik de æggene med hjem uden de blev helt til ommelet. De skulle jo kun havde de 4 han havde samlet og det findes der ikke nogen æggebakke til. Så blev pæreren sat i sving for det skulle jo være noget som mindede om en æggebakke......

Pludselig kom der lys i pæreren....

Som barn lavde vi altid nipnappere ( ved ikke om de har et andet navn ) og den minder jo fakrisk lidt om en æggebakke hvis den vendes om. Så fat i karton og saks og vupti 3 sek senere var der en bakke til 4 æg. Han viste stolt sin mor hvad han havde samlet og de kom helskindet med hjem.

Ja og mens jeg sidder her og skriver slår det mig pludselig at han skulle jo selvfølgelig have malet "æggebakken" så den havde været helt han egen.
Jeg store klovn altså......nåh det må han gøre en anden dag.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...